حوزۀ تمرکز

محیط مؤسسات آموزشی ذاتاً محیطی تعاملی است و از فناوری‌های نو می‌توان برای غنی‌تر شدن آن استفاده کرد تا تجربۀ بهتری از آموزش پدید آید.

فناوری‌های آموزشی

استفاده از فناوری اطلاعات در بخش آموزش در حال گسترش است و فناوری‌های جدیدی برای کمک به آموزش خلق می‌شوند. به‌کارگیری این فناوری‌های نوظهور باید در برنامۀ مؤسسات آموزشی باشد.

ابزارهای تعاملی

از ضرورت‌های محیط‌های آموزشی به‌کارگیری ابزارهای تعاملی است تا کیفیت آموزش افزایش یابد و مهارت‌ها تثبیت شوند. این ابزارها کمک می‌کنند مهارت‌ها پرورش یابند.

اطلاع‌رسانی

محیط‌های آموزشی افراد زیادی را با نقش‌های مختلف در بر می‌گیرد. یکی از نیازهای جدی این افراد داشتن اطلاعات به‌موقع از وضعیت‌ها و رویدادهاست که باید به آن توجه ویژه شود.

خدمات اختصاصی

علاوه بر خدمات عمومیِ فناوری اطلاعات برای مؤسسات آموزشی مانند: پشتیبانی فنی، پست الکترونیک، حفاظت از اطلاعات، نگهداری پیش‌گیرانه و مدیریت شبکه داده‌ها مجموعه‌ای از خدمات اختصاصی هم به این مؤسسات تحویل می‌شود که به تحقق موضوعات در حوزه‌های تمرکز کمک می‌کنند.

سامان‌دهی اسناد و مدارک

در مؤسسات آموزشی عموماً روزانه اسناد و مدارک بسیاری تولید می‌شود که لازم است روشی برای نگهداری، دسته‌بندی، تسهیل در دسترسی و جستوی سریع آنها وجود داشته باشد.

استقرار فناوری‌های آموزشی

هر روز فناوری‌های جدیدی برای کمک به آموزش خلق می‌شود. استفاده درست از این فناوری‌ها کمک مهمی به کار آموزش می‌کند. از این فناوری‌ها می‌توان به شکلی مؤثر بهره گرفت.

اینترنت پاک

استفاده از درست و مناسب از اینترنت می‌تواند برای محیط‌های آموزشی یک مسئله مهم باشد. معمولاً همه مؤسسات آموزشی سیاستی برای کنترل دسترسی به اینترنت دارند.

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های کامپیوتر

آزمایشگاه‌های کامپیوتر محیط‌هایی هستند که نیاز به فناوری‌های خاصی برای اجرای آزمایش‌ها مربوط به جنبه‌های مختلف کامپیوتر را دارند. امکانات این آزمایشگاه‌ها بسته به نوع استفاده متفاوت است.

فضای ذخیره‌سازی مدیریت شده

از آنجا که مؤسسات آموزشی و البته دانش‌آموزان یا دانشجویان به‌طور روزافزون مشغول تولید انواع فایل‌ها هستند لازم است فضای ذخیره‌سازی این فایل‌ها به نحوی مدیریت شود.

سامانه‌های اطلاع‌رسانی

همیشه لازم است کانالی برای اطلاع‌رسانی دربارۀ رویدادهای مهم، فرایندها و جریان کار بین مؤسسات آموزشی و مخاطبان آنها شکل بگیرد. ممکن این کانال‌های اطلاع‌رسانی دوطرفه هم باشند.

بیشتر بخوانید

دلایل، مخاطرات و مشوق‌های برون‌سپاری
به‌عنوان یک شرکت کوچک و متوسط ممکن است به این فکر افتاده باشید که بخشی از امور شرکت خود را برون‌سپاری کنید. فواید برون‌سپاری ممکن است واضح به نظر برسد.
پنج دلیل برای به‌کارگیری مشاور در انتخاب نرم‌افزار
خرید یک سیستم نرم‌افزار بزرگ سازمانی چیزی نیست که بسیاری از سازمان‌ها به‌صورت منظم انجام دهند. و چنین تصمیم حیاتی و پر تأثیری بدون تجربه بسیار کاری بس دشوار است.
پنج مسئله بزرگ استقرار نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی
سامانه‌های مدیریت منابع سازمانی یا بسته‌های نرم‌افزار مشابه به‌طور گسترده در کسب و کارهای با اندازه‌ها و انواع مختلف چندین سال است که استفاده می‌شود. حتی کسب و کارهای کوچک
تماس با ما

خوشحالیم اگر بتوانیم کمکی کنیم.

X
تماس بگیرید